Co to jest techniczne SEO i do czego służy
Optymalizacja techniczna (czy techniczne SEO) to praktyka dostosowania witryny pod kątem technicznej zgodności z wytycznymi algorytmów wyszukiwarek takich jak Google, Bing, Yahoo.
Celem technicznego SEO jest by Twoja strona:
- Była łatwa do skanowania przez roboty.
- Była łatwa do indeksowania.
- Szybko się ładowała i zapewniała dobry User Experience.
- Miała wysoką konwersję.
Przykłady technicznego SEO, które możesz wdrożyć
Poniżej przykładowe działania techniczne SEO, które warto wykonać:
- Zainstalowanie certyfikatu SSL.
- Włączenie protokołu HTTP/2 (sprawdź zgodność na stronie HTTP2/ Test).
- Ustawienie bezpiecznego połączenia https.
- Poprawa szybkości ładowania strony.
- Poprawne wyświetlanie na różnych urządzeniach (RWD).
- Strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
- Naprawa uszkodzonych linków i obrazów.
- Usunięcie zduplikowanych stron i treści.
- Poprawne przekierowania 3XX.
- Optymalizacja CSS.
- Optymalizacja czcionek.
- Optymalizacja obrazów (szczególnie rozmiar ;]).
I wiele innych…
Moją pełną listę działań możesz znaleść tutaj:
Na zakończenie
SEO techniczne jest kluczową częścią strategii SEO, którą powinieneś wdrożyć na swojej stronie.
Poprawiając szybkość, strukturę, kod, UX czy wygląd swojej witryny, poprawisz jej pozycję w Google i zwiększysz konwersję.
Wprawdzie może to być złożony i czasochłonny proces, jednak efekty będą znaczące.
Polecam Ci aplikację Screaming Frog, która ułatwi Ci zadanie.
Sprawdź Jak analizować stronę automatycznie ze Screaming frog.
Pamiętaj: Ponieważ Google aktualizuje swoje algorytmy i wytyczne, należy również dostosowywać odpowiednio strategię technicznego SEO.
Ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi rekomendacjami i aktualizacjami Google.
Najlepsze rezultaty uzyskasz wdrażając dodatkowo strategie: SEO na stronie i SEO poza stroną.